laatste dagen - Reisverslag uit Favignana, Italië van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu laatste dagen - Reisverslag uit Favignana, Italië van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 September 2014 | Italië, Favignana

Vandaag bezoeken we het natuurreservaat Zingaro. We volgen een route van 12 km die 4 uur schijnt te zijn. Snelwandelend dan denk ik. Wij doen er 5 en half uur over in elk geval. Het 'pad' is bijna overal rotsig en loopt omhoog of omlaag en het is behoorlijk pittig! Als we dit vantevoren hadden geweten waren we er niet aan begonnen... Maar tijdens onze klim over deze bergen langs de kust hebben we een prachtig uitzicht en we plonsen even in de zee bij een baai met rotsen om af te koelen.
Na deze intensieve tocht drinken en eten we wat bij een strandtentje bij Scopello en komen weer wat bij. Thuis aangekomen spoelen we het stof van ons af en blijken we behoorlijk verkleurd; ik heb een rugzak, broekje en sokken op mijn lichaam staan...
We wilden vandaag eigenlijk ook nog naar het strandje van San Vito lo Copo maar helaas, dat trekken onze lichaampjes echt niet meer.

De volgende ochtend slapen we wat uit. Nouja poging daartoe want de hele nacht en dag blaffen er hier honden, aan een stuk door...
We bezoeken Trapani. We komen in de siesta aan en het is ook snikheet. Dus we lunchen wat, boeken onze boottickets voor morgen en laten bij een internet cafe (wat ook n goktent is en waar de eigenaresse een vaste gokklant compleet op temperamentvolle Italiaanse wijze de volle laag geeft omdat hij zijn laatste geld wil opgokken, zwetend en rood aangelopen komt ze ons daarna helpen) onze boardingpasses voor de terugweg printen. Het is inmiddels bewolkt geworden dus het zandstrandje van
Trapani slaan we over en we gaan terug naar ons huisje om alvast wat in te pakken; morgen zijn we de hele dag op pad en overmorgen vroeg opstaan om naar het vliegveld te gaan.
We eten couscous (in deze streek een beroemd gerecht, het is deze maand zelfs couscous maand) in een restaurant aan de mini haven van ons dorpje.

Onze laatste vakantiedag nemen we de boot naar het eilandje Favignana, het is een half uurtje varen. Hier huren we een fiets en met onze te laag afgestelde 'stapfietsen' fietsen we richting een van de mooie strandjes van dit eiland. Het water is overal super helder. Overigens is dit op een heuvel in het midden na een vlak eiland, anders hadden we een scooter gehuurd uiteraard. Op het volgende strandje blijven we ook liggen en zwemmen en bij weer n volgend strandje eten we een late 'lunch': brushetta, friet en een pannekoek met chocolade-ijs. Goede combi... Bij het enige dorpje op dit eiland doen we nog 'n koffie en ijsje en dan gaan we terug naar het 'vaste land'.

De volgende ochtend verlaten we vroeg ons huisje en worden we uitgeblaffen door de hele roedel zwerfhonden. Met aan de ene kant de volle maan en de andere kant de zonsopkomst rijden we richting het vliegveld.

Ciao!

• 10 September 2014 - 20:26

Mam:

mooi, een goede afsluiting van de rondreis
    het zit er weer op
    ben benieuwd naar de foto's
    het was leuk om zo mee te reizen