Sunny Sunday @ Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu Sunny Sunday @ Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

Sunny Sunday @ Central Park

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goedemorgen, gister geen verslagje wegens slechte verbinding. Nu eentje in vroege ochtend. Vanmorgen om 5en gewekt door een vuilnistruck hier voor de deur, wat een herrie. Snap dat ze dat nachts moeten doen hier, maar ga dan niet voor dit papier mache hotel met enkel glas staan... Daarna begon de metro weer te rijden en daarna op de bouwplaats een orkest met alle soorten gereedschappen, betondrilboor, hamer, boorm achine etc... Ja, NY never sleeps, dat weten we nu wel...

Gisteren was het prachtig weer. We wilden eigenlijk een gospel kerk bezoeken maar dit moest of met een dure toeristische tour en de andere kerk die we gevonden hadden had hele ongunstige diensttijden. We hebben op de hoek n ontbijtje gehaald maar wegens wat vertraging als lunch opgegeten in Central Park. We zijn er in elk geval achter wat de local en express sporen zijn en de zwarte en witte stations op de kaart. Maw stopte onze metro niet bij onze halte en kwamen we bovenaan in Harlem uit. Weer terug dus en toen we op de hoek in het noordwesten van CP aankwamen belandden we midden in de AIDS walk waar volgens mij half NY aan mee doet. Er zijn hier al weinig wcs maar nu hebben we dus een uur in de rij bij de Subway gestaan omdat veel lopers van de walk ook hoge nood hadden....

Vanuit een zonovergoten bankje in CP hebben we de walk bekeken en gelunched. Toen zijn we naar de St John kathedraal gestrompeld, pfff behoorlijke spierpijn van al het lopen. Had die yogales nu niet meer kunnen doen. De kathedraal lijkt van buiten niet zo groot maar van binnen daarentegen... Het is de grootste ter wereld en wordt nog steeds aan gebouwd, nog een derde te gaan...

Hierna zijn we met de metro naar halverwege het park gegaan en daar het American History museum bezocht, je weet wel, uit de film Museum Night.... Hier veel etalages met dieren in hun omgeving, skeletten, opgezette dieren etc. Zaten wel leuke dingen bij maar het waren 4 verdiepingen dus wat mij betreft net iets teveel van hetzelfde.

Buiten het park ingelopen naar de Cranberry fields. Dit is een stukje ter nagedachtenis aan John Lennon, met een Image mozaiek en 161 verschillende planten, eentje voor elk land in de wereld. Verderop stond ook een bij elkaar geraapt zooitje artiesten Beatles liedjes te spelen.

Een stukje verderop zijn we op het gras gaan liggen tussen de joggers, mediterende mensen, ballende kids, honden etc etc. En nergens overlast, irritaties of rommel. Zo heb ik t in NL nooit gezien... En iedereen is hier echt opvallend aardig. Zo kregen we meteen een kleedje aangeboden toen iemand zag dat we zelf niks bij hadden. Maar ook op straat, als je de weg vraagt, zijn ze erg aardig. Ze komen zelfs teruggelopen om meer tips te geven. En als je met een kaart staat komt er gegarandeerd wel iemand naar je toe die vraagt waar je moet zijn.

Na ons erg nodige relaxmomentje in de zon op t gras zijn we doorgewandeld naar de boathouse en t water, ook bekend uit films, waar alle mannen zich te pletter roeien en daarna een huwelijksaanzoek doen en dan alleen (niet goed) of romantisch samen in t water belanden.
Ook nog even naar de beelden van HC Andersen en Alice in Wonderland gelopen en toen de metro terug naar het hotel.

Even wat tv gekeken en gedouched en na lang zoeken het restaurantje hier in de wijk gevonden. Hier kostte de wijn 10 euro per glas dus toen er 2 te weinig op de rekening stonden hebben we maar snel afgerekend en weggegaan, haha. Volgens mij vonden ze het ook niet erg dat we gingen....

Naast het gereedschapsorkest in deze bouwput hoor ik nu ook onweer. Vandaag geen ontbijt in het park dus...

Xxx

• 21 Mei 2012 - 12:39

Leonie Van Schagen:

En met cranberry fields bedoelt mijn spellingcontrole eigenlijk strawberry fields... :-)

• 21 Mei 2012 - 13:20

Mam:

Hoop dat het weer jullie programma niet in de war stuurt. Als het bij een onweersbuitje blijft moet dat wel lukken.
    Ben benieuwd naar de bijbehorende foto's.