verschillende culturen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu verschillende culturen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

verschillende culturen

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zijn we gestart in Chinatown. Je komt uit de metro omhoog en waant je opeens in China. Het was overal superdruk; weekend en goed weer. Dit was tot nu toe de plek waar je het meest wordt lastiggevallen op straat, voornamelijk voor het kopen van handbags, in onverstaanbaar Engels. Dus de negeerstand aan...
We zijn niet heel diep alle straatjes ingegaan want dat was te druk en warm. Dus voornamelijk Canalstreet. We kwamen vrijwel meteen n winkeltje tegen waar ik meteen verliefd op werd: een chopstick winkeltje met alleen maar stokjes en wat waaiertjes enzo. En n heel lief Chineesje. Hier heb ik 2 mooie doosjes met 2 setjes gekocht. Een van de aap als thema en een porselein setje.
Hierna zijn we nav een internettip naar een spa gegaan. Hier hebben we een manicure en pedicure van wederom schattige amper Engels sprekende Chineesjes gehad.
Ook hebben we nog een bezoek aan de tempel gedaan. Hierbinnen een heel grote gouden buddha en plekken om te bidden. Er was ook een gedenkmuur waar offers werden gedaan. Die offers lagen op schalen en bestonden uit fruit maar ook uit koffiebekers, colablikjes en bagels... Apart!

De drukte van Chinatown ontvlucht kwamen we uit het volgende metrogat weer in een andere wereld terecht: in Greenwich village en wel midden in een danceparade waar allerlei dansscholen uit verschillende culturen optredens deden.
Langs de muziek en kleurrijke mensen zijn we naar Washington square gelopen. Hier belandden we opeens midden in een hondenshow...
Veel leuke eettentjes in deze wijk, ook een leuke minder stadse en stresserige sfeer. Even gegeten bij een Italiaans tentje.
Via het park van Washington square waar mrnsen liggen te zonnen op het gras (of zelfs op het plein in bikini op een strandbedje) en aan het schaken zijn, op naar de metro. Onderweg kwamen we nog zon basketbalterrein tegen. Daar even van achter het hek staan kijken naar de grote zwetende en schreeuwende gasten die stonden te ballen.

De metro bracht ons daarna naar het Meatpacking district, naam zegt t al; veel oude industriele gebouwen, hier werd vroeger met vlees gesmeten...
Onderweg kwamen we nog een kerk tegen met een wachtende Hummerlimo ervoor, zelfs die brengt je hier naar God toe.
Ook deze wijk weer een leuke hippe oldschool wijk.
Een kijkje genomen bij Chelsea market, vroeger een cookie factory, nu allerlei leuke hippe vintage winkels en yummie eettentjes, bakkerij en cupcakes.
Vanuit hier de High Line opgegaan. Dit is een park aangelegd op de verhoogde oude spoorlijn die hier liep, tuin ontworpen door n Nederlander. Ook hier weet erg druk wegens t weekend en t weer. Maar zeker de moeite waard. Erg creatief aangelegd en uitzicht op veel van de oude pakhuizen, de Hudson en de straten onder de spoorlijn.

Hierna nog wat shopping op Broadway en gegeten bij het hotel tegenover ons hotel. Ik dacht van mn garnalenallergie af te zijn en heb heel stoer 5 garnalen gehad. Met als gevolg dat ik terwijl Ilse nog stond af te rekenen het hotel ben uitgerend... Ik zit onder de vlekken en bulten en t jeeuuuukt! Hopelijk ben ik morgen weer toonbaar.

Sweet dreams!

• 20 Mei 2012 - 07:57

Marieke:

Even bijgelezen, leo hoe vet!!!
    Heel jaloers haha.

Geniet ze nog!
    Xxx

• 20 Mei 2012 - 08:09

Frits:

Enjoy x

• 20 Mei 2012 - 08:21

Mam:

Alles klinkt goed behalve dat laatste dan.
    Hopelijk goed geslapen voor weer een fijne dag NY.
    X

• 20 Mei 2012 - 08:48

Jeroen:

Zo zo dames, jullie hebben er echt een strakke planning inzitten! Goed hoor! Leuke verslagjes! Kreeg nog een tip van iemand; helikoptervluvht boven NY. Mwaoh, lijkt me best expensive! Nog veel lol en fun! x

• 20 Mei 2012 - 09:02

Linda:

Wederom, sounds great!!! Ik wilde al naar NY,maar nu helemaal en snel ook ;)
    Hoop dat je huidje weer in de normale staat is en maar weer genietuhhhhh!

• 20 Mei 2012 - 10:16

Natasja:

Meiden! Ik ben weer bijgelezen! Moest jullie even inhalen (: Klinkt allemaal goed zeg! Geniet nog daar, tot snel. xxx

• 21 Mei 2012 - 10:21

Lieke:

Klinkt goed dames!!
    Leo, hopelijk heb je geen last meer van de garnalen...
    Have fun!
    xx