Rainy monday at the museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu Rainy monday at the museum - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

Rainy monday at the museum

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een echte maandag, met veel regen. We hebben op de hoek ontbeten en zijn daarna onder een paraplu vertrokken richting het Museum of Modern Art. Wegens de regen waren er meer mensen op dit idee gekomen. Waar we aanlopen in de rij werd gezegd dat de wachttijd 2 uur was... Gelukkig liep het redelijk door en hadden we een plu bij. In totaal 3 kwartier ofzo waarvan t laatste deel gelukkig binnen.
Eenmaal binnen was het eerste ding wat ik zag en meteen herkende een werk van iemand die ik ken en dat als eind project op de Design Academie had in 1999. Erg bizar.
Daarna de 6 verdiepingen van het MOMA doorgelopen. Naar mijn idee beter dan het Gugggenheim, dus die slaan we wegens tijdgebrek over. Het MOMA is iig een geweldig museum met een van de grootste collecties ter wereld. Heb veel kunstwerken gezien die ik herkende van alle kunstgeschiedenis lessen. En wat persoonlijke favorieten als ManRay en Rothko.

Hierna zijn we met onze laatste krachten en geld gaan shoppen. Even bij Hollister, waar overal half naakte gespierde surf dudes een beetje staan te staan, heel vervelend. Toen op naar Macy's. Een warenhuis van 9 verdiepingen hoog en een block breed, echt niet normaal meer. En wegens het weer ook hier weer crowded. Shopping hell and heaven at the same time... Ik ben wegens gaarheid en pijn in mn voeten in elk geval maar even bij Starbucks gaan zitten.

Toen op naar Top of the Rock voor wat normaal het vetste uitzicht over NY is. Maar vandaag ff niet, vanuit beneden liggen de toppen van de skyscrapers al in de mist, vanuit boven dus weinig uitzicht. Maar we hadden al kaartjes omdat je zonder kaartjes ooit 1 tot 2 uur in de rij moet staan. Heel gek; weinig rij vandaag, haha. Dus als een van de weinigen door het museum gelopen en op de grond een film over Rockefeller Center zitten kijken. Was wel interessant en meteen een mooie gelegenheid even te kunnen zitten...
Nou de lift omhoog was het vetste van deze ervaring, als een idioot omhoog met allemaal lichtjes door het doorkijkplafond. Eenmaal buiten stonden we aan de hemelpoorten: overal wit... Naja, maar even hard staan lachen en hop, weer in die gave lift naar beneden.

Zo gaan we weer eten bij het tentje hier in de buurt, en dan koffertje pakken... Morgen nog even langs de Zoo in Central Park en dan back home.

Tot morgen voor de laatste blog!
X

• 22 Mei 2012 - 04:20

Marieke:

Fijne laatste dag nog morgen!!
    Xx

• 22 Mei 2012 - 07:10

Jeroen:

Oh jammer dat het regent dames. Blijven lachen! Er is in deze stad altijd wel wat te doen, ook met regen. Alweer bijna op het eind, snel gaat het he! Maak er nog een mooie laatste dag van! Tot woensdag x

• 22 Mei 2012 - 07:27

Mam:

Een fijne laatste dag en een goede terugreis.
    X

• 22 Mei 2012 - 15:40

Frits:

Alvast een fjne reis terug he xxx