Afscheid vanuit Central Park Zoo - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu Afscheid vanuit Central Park Zoo - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

Afscheid vanuit Central Park Zoo

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

23 Mei 2012 | Nederland, Eindhoven

Vanmorgen weer vroeg wakker. Gelukkig straks weer eigen bedje en de herrie van de buurvrouw is hier niks bij...

Voor de laatste x ontbeten met onze laatste cash dollars. Toen op naar Central Park Zoo. Het lijkt wel of alle films zich in NY afspelen, en Madagascar natuurlijk in deze zoo. Al kwamen alleen de pinguins bekend voor maargoed.
We zijn eerst het tropische deel ingegaan. Hier kwamen we er al snel achter dat alle vreemde vogels vrij rond vliegen en hupsen, haha. Na wat lokroepen werden we nog net niet aangevallen...
Om half 12 werden de zeeleeuwen gevoerd. Ze waren erg goed in allerlei trucjes dus ik denk dat ze honger hadden. Was wel leuk om te zien. Er waren ook 2 schoolklassen die bij elke beweging van de zeeleeuwen zwaar onder de indruk waren.
Er was ook nog een ijsbeer die lag te slapen en volgens mij geen ijsbeer vriendje had, wel sneu. Dit is een dierentuin die bekend staat om de vele diersoorten en klimaten op een kleine oppervlakte. De meeste dieren zagen er happy uit maar tja ze horen natuurlijk niet midden tussen de skyscrapers in een hok te zitten... En al helemaal niet zonder soortgenootjes.
De pinguins waren ook leuk. Die zwommen echt met je mee. Andere stonden op de kant met elkaar te knuffelen of vechten en n paar hadden er straf en stonden met hun rug naar ons toe in de hoek. Of nouja, straf, misschien even geen zin in die glazen wand met mensen erachter, weinig privacy natuurlijk...

Om de tijd te doden ook nog even naar de Childen's Zoo geweest, samen met zo'n 100 kids met overgewicht en zeer goede stembanden. Ik had medelijden met alle diertjes die al zo'n kleine ruimte hebben en dan uitzicht op dit rondrennender en kwekkende grut hebben...

Nog even afscheid genomen van het park, de stad, de metro.
Onze vlucht is goed gegaan gelukkig... Wel een korte nacht, met in een vlucht van 7 uur een diner en ontbijt, dus weer enigszins van de wap af nu.

Lieve mensen, bedankt weer voor het meelezen en jullie lieve en leuke berichtjes. NY was geweldig, de baas der steden! Wij zijn doodmoe en blut...

Bye!

• 23 Mei 2012 - 14:57

Linda:

Nou ik wil de foto's zien. Dus ff plannen, dan kom ik bij je op bezoek. Ik hoor het wel wanneer je dan tijd hebt. Greettzzzz lin