Cagliari en n strandje - Reisverslag uit Cagliari, Italië van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu Cagliari en n strandje - Reisverslag uit Cagliari, Italië van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

Cagliari en n strandje

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

24 September 2011 | Italië, Cagliari

Ciao bella's e bello's!
Sjonge er lopen af en toe wel lekkere Italianen rond hier, zoals ze horen te zijn, en de arrogantie erbij maakt ze nog lekkerder... Maar ook veel viespeuken en ranzige figuren natuurlijk. Het moet wel in balans blijven he.

We wilden vandaag Cagliari in maar eigenlijk hadden we dat gisteren in flamingovlucht al gezien. Het is een grote lelijke drukke stad, in het kort...
De tip van Rene over het wijnhuis was ook geen optie helaas. Dan moeten we weer een stuk terug naar waar we vandaan komen, en ik kon t adres ook niet vinden op internet. En een wijnproeverij terwijl we daarna nog van de zwarte pistes af moeten en ook geen wijn mee terug kunnen nemen is ook minder... Helaas.

De eigenaar van de B&B gaf ons de tip van mooie strandjes iets ten zuidoosten van Cagliari. Daar zijn we dus maar heengegaan. Het eerste strandje hebben we na 5 verkeerde inritten gevonden. Helaas was het wel een beetje bewolkt, een beetje erg. Dus wel even aan het mooie strand gelegen met blauwe water, maar niet zo van kunnen genieten als wanneer de zon schijnt.
De rest van de strandjes maar even gelaten voor wat ze zijn en weer teruggereden.
Nog bijne een wielrenner aangereden zien worden. Niet gek als je bedenkt dat ie op de snelweg fietste en we net een tunnel inreden... Hmzz

's middags Cagliari ingegaan en even wat gewinkeld. En toen begon t weer te regenen jippie! Dus kunnen schuilen in de winkels. Nog gegeten bij een wat tegenvallend restaurantje en toen weer met de lijn M naar het hotel. In de bus nog sjans met een oud mannetje die in het Italiaans hele verhalen ophing. De man achter ons vertaalde het weer. Korte samevatting: het was geweldig dat we Hollands waren, hij kon t zien omdat we zo wit waren, waarom ik 3 ringen omhad (nou, omdat ik 3 mannen heb) en in welk hotel we sliepen en of ie meekon. Dusss. Als ie nou Antonio heette en jong en lekker was da had ie meegemogen, maar helaas, vanavond weer gezelschap van de muggen, onze vrinden... We hebben inmiddels iig al behoorlijk wat muggebulten (en blauwe plekken en schrammen).

Morgen door naar Pula en Nora waar we wat opgravingen gaan checken en een strandje, met hopelijk goed weer dit keer zodat we straks niet meer als Hollanders herkend worden.

Ik mis jullie, tot snel!

X

• 24 September 2011 - 20:43

Annelies:

Hoi meiden,
    Wat leuk jullie reisverslag te lezen.
    ...het is zeker geen saaie vakantie dit jaar Pff jullie hebben veel onder nomen hoor, en dat met 30 graden.
    fijne dag morgen in Pula en Nora.
    Wij gaan morgen naar het gooi toe, het is prachtig weer hier, dus de fietsen mee.
    Geniet er van en veel plezier samen.
    liefs Annelies xxx

• 24 September 2011 - 21:30

Mam:

jammer dat het minder weer is voor het strand - maar jullie mogen niet mopperen.
    waag het niet om met een Italiaan thuis te komen - laat die maar mooi daar.
    wij gaan hier morgen onder de parasol zitten - veel plezier jullie
    ook de groetjes van papa xxxx