goedemorgen middag avond - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu goedemorgen middag avond - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

goedemorgen middag avond

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog een uurtje en we zijn 24 uur wakker. Dat is te merken aan de prachtige rekensommen en of t gebrek daarvan in mijn hoofd. Voorbeeldjes zijn dat we 36 uur onderweg zijn geweest van Eindhoven naar NY, dat we in 3 vliegtuigen hebben gezeten, de US ons 4e land is, we vanmorgen om 4 uur op waren, het nu in Nl 3 uur is, hier 21 uur en mn horloge nog op Londense tijd staat... Vandaag 2 X ontbeten en 2 x gelunched. Zo verwarrend allemaal dat ik net na het 'avondeten' niet uit een simpele wisselgeld som kwam... Tijd om zo te gaan slapen dus.

Eenmaal op JFK aangekomen hebben we afscheid genomen van onze Belse reisvrienden / lotgenoten en zijn we met een yellow cab naar ons hotel gehobbeld. Gelukkig konden we met plastic betalen want de ATM op het vliegveld deed t niet. Handig...

Met de metro, waar we voor 28 dollar een weekkaart gekocht hebben, zijn we in Central Park beland. (niet echt bewust maar gewoon de eerste optie) Hier stukje gelopen en daarna een klein stukje Fifth Avenue gedaan. In de eerste winkel waar we binnen durfden was het jasje dat ik leuk vond 500 dollar... Dusss, snel weer buiten. Ons nog even vergaapt aan werkelijk alle grote en vooral dure merken die daar gevestigd zijn en wat mooie wagens.

Na een snel hapje weer met de metro terug naar ons hotel. Reden: we vallen nog net niet om... De metro is even wennen. London of Parijs zit op eerste indruk wat simpeler in elkaar. Of misschien dat ik het morgen wat helderder zie...
Voor morgen heeft de bewaker net de route genoteerd en wat uitleg gegeven. Planning is wat aangepast omdat we 1 dag missen. Maar morgen willen we starten met een wandeling vanuit Brooklyn over die ene brug daar, jeweetwel, en dan richting Manhattan. En daarna helemaal de andere kant op, naar de NY Metz! En meer...

Ik ga mijn hersenen nu even wat rust geven, morgen een herstart!

• 17 Mei 2012 - 07:56

Fritsel...:

2+2=?
    veel plezier he xx

• 17 Mei 2012 - 10:52

Jeroen:

Zooooooooo veel respect voor jullie! Kop op en genieten! x