net als in de film, ik wil het, net als in de film - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu net als in de film, ik wil het, net als in de film - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Leonie Schagen - WaarBenJij.nu

net als in de film, ik wil het, net als in de film

Door: leonievanschagen

Blijf op de hoogte en volg Leonie

17 Mei 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hi lieve peoples.

Vanmorgen natuurlijk vroeg wakker. Ontbijt to go gehaald op de hoek en op naar Brooklyn Heights, waar we ons ontbijt op een bankje in t park hebben opgegeten, kijkend naar New Yorkse hondenbezitters en hun honden. Daarna zijn we richting Manhattan over de Brooklyn Bridge gelopen. Het is prachtig weer en we hadden een mooi uitzicht op de bekende skyline. Op de brug nog een klein interview gehad van schoolkinderen uit Harlem, over waar we vandaan kwamen en wat we van de brug vonden.

Ongelofelijk dat hier de Twin Towers ooit zijn neergegaan... We zijn even bij St Pauls chapel geweest en naar de bouw van de nieuwe torens staan kijken. Helaas vandaag niet naar Ground Zero, onze kaartjes waren voor woensdag en toen waren we nog onderweg.

Even geshopt bij Century 21. Wat n winkel. N nieuwe Ray Ban gekocht voor 50 euro, dat is nog eens korting, en wat kleren.

Om 1 uur was t tijd voor de Mets tegen de Reds. Heerlijk in t zonnetje. Gewapend met hot dogs en liters cola hebben we plaatsgenomen. Footbeall is wel leuker vind ik, maar ook van baseball wordt hier een hele show gemaakt. Vooral de inzoomende kisscam, bekend uit films, was grappig. En ook hier weer net als bij football de gemoedelijke sfeer.

Hierna even naar het hotel voor n opfrisronde. Op naar Bryant park waar ik op t grote veld met zon 100 man een les yoga heb gedaan. Dit was echt n leuke ervaring! Op zn kop in downface dog en gewoon de wolkenkrabbers zien en de stad om je heen voelen en horen. Erg gaaf!

Vanuit deze rust op naar de kermis: Times Square. Wat een drukte in alle opzichten, je weet niet waar je kijken moet. De nieuwjaars bal gezien, hardrockcafe, de M&M store en natuurlijk de naakte cowboy met gitaar. Gegeten bij de Mac, tja hoort er ook bij.

En doodmoe weer naar huis. Het was een geweldige dag!

• 18 Mei 2012 - 06:53

Mam:

Klinkt allemaal goed.
    Hopelijk gaat Grond Zero nog wel lukken.
    Voor vrijdag weer een fijne dag.
    Xx

• 18 Mei 2012 - 08:53

Jasp:

Goed verhaal meiden! Enjoy!